İnsanlar Neden Başkalarının Canını Acıtıp Üzmekten Zevk Alıyor?

KeLeBeK     07-05-26     Sessiz Çığlıklar     İnsanlar Neden Başkalarının Canını Acıtıp Üzmekten Zevk Alıyor?     366 Defa Okundu

İnsanlar Neden Başkalarının Canını Acıtıp Üzmekten Zevk Alıyor?

Bazen sadece bir cümle bile insanın içini günlerce acıtabiliyor.
Bir bakış, bir tavır, küçümseyen bir söz…
Ve insan kendi kendine düşünüyor:

“Bir insan neden başka bir insanı kırmak ister ki?”

Aslında çoğu zaman mesele biz olmuyoruz.
İnsanlar bazen kendi içlerinde taşıdıkları karanlığı başkalarına bırakıyorlar.

İçinde öfke biriken, sevgisiz büyüyen, sürekli ezilen ya da değersizlik hissiyle yaşayan bazı insanlar…
Başkalarını kırınca kendilerini güçlü hissediyorlar.
Çünkü birilerini üzmek, onlara kısa süreli bir üstünlük duygusu veriyor.

Bazıları empati kurmuyor.
Karşısındaki insanın gecelerce o sözü düşüneceğini, içine kapanacağını, kendini sorgulayacağını bilmiyor…
Belki de bilmek istemiyor.

Bazıları da kendi yaşadığı kötülüğü normal sanıyor.

“Bana da yapıldı.”
“Herkes böyle.”
“Hayat sert.”

Diyerek kırıcı olmayı sıradanlaştırıyorlar.

Ama insanın canını en çok yakan şey ne biliyor musun?
Kötülüğü hak etmediğini bile bile kırılmak…

İyi niyetli insanlar genelde en çok yara alan insanlar oluyor.
Çünkü onlar kimsenin canını yakmayı düşünmedikleri için, başkalarının bunu nasıl bu kadar kolay yaptığını anlayamıyor.

Bir süre sonra insan kendini suçlamaya başlıyor:

“Ben mi fazla hassasım?”
“Ben mi yanlış anladım?”
“Ben mi değersizim?”

Hayır.
Bir insanın seni kırabilmesi, senin değersiz olduğun anlamına gelmez.
Bu sadece onun içindeki eksikliği gösterir.

Çünkü gerçekten huzurlu insanlar, başkasının acısından beslenmez.
Mutlu insanlar küçümsemez.
Kalbi temiz insanlar bilerek yara bırakmaz.

O yüzden bazı insanları düzeltmeye çalışma.
Herkesi anlamaya çalışma.
Bazıları gerçekten kırarak var oluyor.

Sen sadece şunu unutma:

Kırılmış olman, kötü biri olduğun anlamına gelmez.
Yorulmuş olabilirsin.
İçine atmış olabilirsin.
Sessizce ağlamış da olabilirsin.

Ama hâlâ kimsenin canını yakmamayı seçiyorsan…
Bu senin hâlâ güzel bir kalbin olduğunu gösterir.

Yağmurlu pencere önünde düşünceli şekilde oturan üzgün bir insan ve insanların neden başkalarını kırdığı hakkında duygusal sözler.

 

Bu yazınızı beğendiyseniz daha fazlası için sessiz çığlıklar bölümü ziyaret edebilirsiniz

Hayatsohbet.net

MaviKelebekSohbet.Net

Etiketler

Sende Paylaş  Facebook    Tweet    Pinterest    Google+    Whatsapp  

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?



HayatSohbet.Net

Sitemiz insanların sohbet edip günlük hayatlarındaki boş zamanları sanal ortamda sosyalleşerek yeni insanları tanımaları için kurulmuştur.

Sosyal Medya

Sizde hemen bizi takip edin!

© Copyright 2025 HayatSohbet.NET - Tüm hakları saklıdır.